Vi måste prata om Louise…

Hinner inte skriva så långt nu, för jag måste verkligen jobba … men jag måste bara få det här ur mig. Alltså den här tjejen Louise, som är kreatör på mitt jobb. Hon har ingen bra energi. Det är lika bra att vara ”rak” och säga det rätt ut. Hon är en ”energitjuv”. Sitter ner hela tiden. Klagar på många saker (som att det är ”låg nivå” på mina & Jonathans idéer…..)

Tror det har rätt mycket att göra med hennes livsstil. Hon är 35 och singel, inga barn, bor i Bagarmossen…. Kanske inte tränar lika mycket som hon borde. Känns trist att behöva säga det, men från och med nu tar jag bort kakor & bullar från fikarummet när hon jobbar. Ska även ”ta ett snack” med henne om det här med hälsosam mat och träning. Inte så kul för kunderna med någon som inte ser så ”fit” ut på mötena…

*suck*

Men en bra grej!! Man kan köpa t-shirts från mig. Bara att klicka på min web-shop!!

Ska ge en t-shirt med texten *Energikram* till Louise innan julen. Tror hon behöver det…..

”Gotta go!!”

/Mattias

30 kommentarer

Filed under Uncategorized

30 responses to “Vi måste prata om Louise…

  1. Louise

    Hej.

    Kul att läsa om mig här. Jag har gjort en t-shirt till dig som du kan få direkt när du kommer till jobbet imorgon. Den har texten ”du har fått sparken, lycka till”

    MVH

    Louise.

  2. Bagisbo

    Vad är det för fel på Bagarmossen? Visst är det lite mycket problemfamiljer/(förlåt men) invandrare på sina ställen men det är ju inte hela Bagarmossen. Massa fina gamla funkislägenheter köps av medvetna unga par med barn som fräschar upp känslan, typ som Hammarbyhöjden som ju var sunkigare förut. Plus att det finns massor av schyssta villor och radhus. Folk som tror att Bagarmossen är det samma som centrum och byälvsvägen är fel ute, det är bara en parentes. Massa fin natur, bra lägenheter och reko folk är vad jag tänker på när jag hör Bagarmossen. Att racka ned på området på grund av de familjer som bor där som har problem är elitistiskt och oupplyst.

  3. Carina

    Det är verkligen synd om dig Mattias. Du tror att dina val alltid är rätt och att skriva och klaga på en arbetskamrat på bloggen är verkligen låg nivå. Det är väl upp till Louise själv att välja hur hon vill leva sitt liv. Det har inte du med att göra. Om hon vill ha kakor/bullar till fikan är det hennes val och inte ditt. Sköt ditt eget istället!!!

    • Hej Carina!

      Nu blev det genast ”trist stämning” här. Jag vill bara Louise väl, och det är inget fel i att tänka på sina medmänniskor. Vi har fin kontakt, jag och Louise….

      /Mattias

      • Carina

        Det verkar inte så med tanke på hur Louise skriver sitt inlägg. Från din synvinkel har ni fin kontakt men det finns en annan sida också. Jag kan tycka det är lite patetiskt att säga att man måste tänka på kunderna. Jag kan inte tänka mig att Louise ser anskrämlig ut att hon skrämmer bort kunderna utan man man måste ju faktiskt se vad personen presterar utan att bara se till det yttre. Snacka om att vara ytlig!!!

      • Hej Carina!

        Uppskattar verkligen att du tänker på Louise och engagerar dig!! Men jag tänker på henne jag med. Finns många trista följdsjukdomar (diabetes, ledbesvär, hjärt/kärlsjukdomar) som vi verkligen inte vill att hon drabbas av… Jag tror på att vara ”rak”!! Och det där med att hon ska ha med sig en t-shirt till mig, det är ju bara på skoj….. hon säger massa såna saker hela tiden. Hon är riktigt ”rivig”!!!!

        /Mattias

      • Maja

        Du är verkligen ”straight” Mattias!

  4. viktor

    Jag håller med dig Mattias. Skall man träffa kunder skall man vara fin att titta på. Ögat skall ju ha ”sitt” också. Är förresten nyfiken på hur gör du själv om du cyklar till ett möte? har du med dig kam och hårgelé eller får de ta dig som du är?

  5. Glenn-Urban

    Hade din shop vart uppe tidigare hade dina t-shirts kunnat kvala till ”årets julklapp”.

  6. jj

    den här fejkbloggen är en underbar ironi. jag bara garvar och garvar… mjölkmannen ligger helt i lä

  7. viktor

    http://www.defietsfabriek.se/

    Kom o tänka på dig! De här cyklarna är nog något i din smak! Finns nu i sverige och känns väldigt ”söder”.

  8. Magnus

    Från att på allvar trott att det här har varit på allvar har jag nu verkligen förstått att det här kan inte hända på riktigt.

    Mattias, du förgyller mina dagar, varje dag med din människosyn och ekologiska vanor. Stor humor. Stor.

    Börjar nästa undra när gardinen ska dras bort och du ska säga att allt bara är ett stort skämt.

    Förresten, läs på lite om medmänsklighet.

    Lousie! Kick his ass!

  9. Anon

    Småkul fakeblogg.
    Imponerande att lägga ner så mycket tid på den.

  10. Mamma mu

    *Dör lite*
    🙂

  11. Hej M,

    är t-shirtsen ekologiska? I så fall har vi verkligen årets julklapp här 🙂

    *energikram*

  12. S&W

    Hej ”Mattias”!

    Att lyckas provocera är en konstform. Och du är en konstnär. Bra jobbat!

  13. S&W

    Hej ”Mattias”!

    Det är en konstform att lyckas provocera. Och du är en konstnär. Bra jobbat!

  14. Pingback: Apropå ingenting… « Himmel & Ord

  15. Dorro

    Wow, Mattias, jag säger bara wow. Så. Snygga. Tshirts.

  16. Hej Mattias!

    Vi kunde inte låta bli att skriva ett inlägg om dig och din blogg på vår blogg.

    Väl mött!

  17. C

    Till att börja med måste jag ge dig en eloge för att du gör denna ”Anna Anka drar på nya äventyr-bloggen”. Fortsätter du i den här stilen kommer du att hamna på bloggtoppen snabbare än du hinner säga *kändispepp*! Hög underhållningfaktor. Vem vet – nästa år kanske du får göra din egen julkalender också. Jag kan verkligen förstå varför din hustru/sambo/avelsko/lustgasmissbrukare/cellulitkossa (eller vad du väljer att nämna hennes karaktär som framgent) väljer att hålla sig så anonym som det bara går att bli.

    Ett par tips bara:

    1. Se till att börja prenumerera på terapisessioner för den fiktiva sonen Vidar redan nu, sanna mina ord, han kommer att behöva dem. Att den lille gossen kommer att ha ”issues” att bearbeta under och efter sin uppväxt råder det inga tvivel om – rena skolboksexemplet för kommande psykiatristudenter att fördjupa sig i! Det låter jättesunt att förgripa sig på honom som du gör, både genom att tvinga honom att gråta på kommando och genom att tvångskrama honom till underkastelse. Verkligen!

    2. Dra ner användandet av citationstecknen är du rar, det blir så jobbigt att läsa när de stör ögat hela tiden.

    Jag ser med spänning fram emot kommande inlägg att frossa i! Keep up the good work!

  18. Hej! TACK för t-shirthsen! Alla som klagar på det svenska decembermörkret kan omöjligt ha hittat dig. Det går inte när man får ta del av allt det positiva som är du :). Så jag måste ge dig ett tack till; för din blotta existens! ❤

    kramis!

  19. Mela

    Är den här bloggen ett skämt?
    Annars blir jag rädd.

  20. Per Wiklander

    Hej Mattias!

    Tack för en otroligt ”possitiv” och ”inspirerande” blogg! Det är skönt att se att det finns andra där ute som också bryr sig om det som är ”viktigt” i livet. Jag har inte haft turen att få bli pappa ännu, men när den tiden kommer ska jag ta hjälp av allt fint du har skrivit. Jag har skrivit ut alla sidor om barnuppfostran härifrån så att jag har dem till hands när det är dags.

    Det finns tyvärr en sak som skapar lite ”trist stämning” här i julsamvaron. Jag blev överförtjust av att se dina fina tröjor, men jag saknar verkligen en unisexmodell!?! Varför måste vi vara så ”genusstyrda”? Jag trodde du tänkte som jag här…

Kommentera

