Några små tankar i vintermörkret ….

Sjukt kul med så många reaktioner för mitt engagemang i Louise och hennes hälsa …. alla håller inte med mig, det vet jag, men herregud vi lever ju i en demokrati. Kanske är det dags att ”ta bladet från munnen” här:

Ja, jag tycker att man får skylla sig själv om man är tjock och får diabetes och/eller hjärtattack. Och om man röker och får lungcancer, ska man få lika snabb vård som alla andra? Nej, säger jag. Att ta hand om sig själv är att vara solidarisk med andra i samhället. Att röka och/eller vara tjock är egentligen att ta pengar från andra. Jag ser mig som en inspirationskälla för andra när jag cyklar och/eller äter ekologisk mat …. dessutom mår man ju bra!!

Så. Då var det sagt. Men det är ju bara min åsikt!!!!

Louise verkade ”lite purken” efter att jag gett henne de där broschyrerna. Men jag tror nog att hon kommer gå starkare ur det här, när budskapet fått ”landa” lite. Alla förändringar är svåra, och det måste man ha respekt för…

Annan kul grej: De har Levain-bröd på PrisXtra på Brännkyrkagatan!!!  Jag bakar det ju helst själv såklart, men ibland är det svårt att få ihop livspusslet…. då kan det vara skönt att ”unna sig lite”. Och ska man vara ärlig så blir det ju liiiite dyrt att köpa bageribakat bröd för ofta.

Och sist men inte minst: Vidarpojken hade sin första ”sleepover” hos en kompis igår… han var JÄTTEDUKTIG och ringde bara hem och grät två gånger. Båda gångerna gav jag honom ”telefonkramen”, när vi båda säger mmmmmmmmm och andas samtidigt i två till tre minuter. Det gjorde susen!!! Och jag och min fru fick riktigt rå om varandra en kväll. Det blev som en liten minisemester …. yummie!

/Mattias

16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “Några små tankar i vintermörkret ….

  1. Mr Giraff

    Hej,
    nu är det inte så roligt längre. Kan du inte skriva lite om Giraffer istället?

  2. Anon

    Nice, som jag har längtat efter att du ska nämna ‘livspusslet’.
    Tycker klart du kan lägga en helt eget inlägg om det.

  3. Sara

    Enligt studier har svarta amerikaner en mycket högre risk att drabbas av högt blodtryck än vita amerikaner. Ska de då skylla sig själv att de är svarta? För du vet – viss fetma är trots allt genetisk betingad.

  4. Martin

    Isf tycker jag att du får skylla dig själv om ditt kid inte klarar sig, iom att ni t.ex. käkar bröd. Du vet också att mandariner innehåller alldeles för mkt socker.

  5. Maja

    Hahahahahaha!
    Reaktionssökare, du lyckas ju bra med det!
    Jag antar att du inte är beredd att vänta extra på ambulans för att ditt barn, smitit ut på gatan. Du bor ju trots allt i stan.
    Sen vill jag veta hur du ser på det faktum att din pojke blott 5 år, går låååånga dagar på förskolan. Undersökningar visar ju bara att 4-5 timmar /dag inte är skadligt du är rolig du!

  6. Anders

    Det här är på låtsas, eller hur? Säg att det är så, för det är ju humor på högsta nivå isåfall!
    Annars… är det bara tragiskt.

  7. Kolven

    Du är ju verkligen inte så smart du….

  8. din mamma

    Jag vill helst deffikera i ditt ansikte

  9. tobbe

    Du e fan helt körd….
    Vilket jävla universum lever du i.
    Idiot!

  10. bani

    Jag tycker det känns lite tråkigt att en annars så fin och närvarande pappa fortfarande måste värdera sitt barns prestationer med termer som ”duktigt”. 😦 ”Jättetrist”!

  11. Jennie

    Men ”hallå”!

    Detta är en ”satirblogg”. ”Njut” av den och sänk ”blodtrycket”.

  12. En kärleksfull men fast fostran. Vidargubben kan inte få det bättre.

  13. Andning? Lär du din 5-åriga son att man ska ANDAS när man har hemlängtan?

    Du kommer att göra din son neurotisk och stressad. Vad ska han göra när han får riktiga problem i livet? När han hamnar i målbrottet och blir retad i skolan, ska han åka på asiatiskt spa? Och när han inser att alla killar i klassen har större penis (ta inte illa vid, det är bara exempel), ska han få en resa till Caymanöarna, så han kan slappna av?

    Du är sorglig.

  14. nRon

    Drar själv mycket paralleller till ”The Office” av den här bloggen, dvs. en god tanke – men det blir fel ändå

    P.s. är alla som är elaka här tjockisar?

Kommentera

