I all hast ….

Hinner inte skriva så mycket (pulkabacken lockar och Vidarpojken har sin julklappskälke att åka på …)

Men jag vill i alla fall säga att det så himmla skönt att vara tillbaka på Söder!! Vi var hos mina föräldrar i Strängnäs över julen och det var ju supernice. Men man blir lite trött på deras attetyd till slut. Hela tiden får man säga till: Nej, inget socker till Vidar. Nej, ingen nubbe till mig. Nej, vi tycket inte det är så lämpligt med Disneyfilmer för Vidar. Och nej, nej, nej vi vill inte att ni ger ”våldiga” grejer till honom i julklapp …. (hälften av det de ville ge honom fick vi ta undan innan tomten kom … *suck*)

Och. Så. Vidare.  

Vi har pratat med dem om det här och förklarat hur vi lever på Söder och vad vi har för ”inställning”. De har till och med hälsat på oss flera gånger och fått ”känna på” hur det är att bo på Söder. Men det är som att  hälla vatten på en höna ….. antar att det är svårt att ”lära gamla hundar att sitta”.

Hur som helst är det såååå skönt att vara hemma nu & se den vita snön lägga sig på takåsarna …

Ikväll blir det vegofrossa med morots-tsatsiki och råkostberg!!! Jag ska goffa järnet!!Mot pulkabacken!! Yabba-dabba-doo!!!!!

/Mattias

31 kommentarer

Filed under Uncategorized

31 responses to “I all hast ….

  1. Elvira

    ”SuperPep” Mattias,jag vet hur svårt det är att hälla vatten på någons höna!

  2. Janne Josefsson

    Huggit ved, dragit snowracer. Dagens träningspass. Check.

  3. Alsace

    Det är inget Vidar(e) bra att lura i din lille gosse att tomten finns. Säg som det är istället att tomten är ett påhitt. Då slipper han bli besviken när han blir större. Och Disney *hugaligen* det är ju en falsk värld, finns det inga fina barnprogram inspelade i Tantolunden som du kan visa för honom?

  4. Filmstjärnan

    Jag. Älskar. Dig.

  5. Hahahah, ungen kommer bli så jävla mobbad, vilket förhoppningsvis förbereder honom för livet. Eller så blir det ett Waldorf läger utan social självreglering, då står pojkspolingen utan vapen för livets hårda skola.

  6. Disney är ju en livserfarenhet! Det hör julen till, och barndomen….

  7. H

    Jag älskar dig. Jag vill att vi ska mejka sweet sweet love.

  8. Adam

    Är ni inte sugna på att flytta hit, till Gotland. Öppna en liten butik som säljer eko-thé, eko-fårskin och eko-värmeljus. Tror att det skulle vara bra för er som familj varva ner och komma närmare naturen. Staden är trotts allt ett STORT stressmoment.

    Adam

  9. Ernst Bengtsson

    Förr stod det ”Yuppifritt Söder” klottrat överallt på Sööder.
    Å nu ska det vara ”Dubbfritt” på Hornsgatan.
    Har det ett samband?
    Har yuppisarnas tagit över Söder?
    Deras Stadsjeepar har väl ej dubbdäck?

  10. spettan

    Årets ord 2010: råkostberg.

    Ha ha ha ha.

  11. spettan

    Årets ord 2010: råkostberg.

    Ha ha ha!

  12. Jag drar mig till minnes ett gammalt ”ordspråk” som är ungefär såhär: borta bra men hemma bäst. Visst stämmer det bra? Man åker iväg någonstans och trivs ganska bra, ett tag. Men sen åker man hem igen och då känns det ännu bättre. Visst?

  13. Markus

    Vill inte tjata, men jag tycker det är underligt att du kallar ditt barn för ”Vidarpojken”. Det finns risk för ett förminskande här. Först och främst är väl Vidar en människa, inte sant? Hoppas att jag inte går för långt, men du tycker ju själv att det är viktigt att våga ta ett steg fram och säga ifrån om något känns väldigt, väldigt ”fel”.

  14. blondinbjorne1986

    LOL! Tror att jag pinkar ner mig av skratt.

  15. Elvira

    Solkiga underställ blir rena med björkaska”varm kärlek” Mattias.

  16. Men hur går det för Louise? Har hon ätit av julmaten?

    *undrar*

  17. Gomez

    Makalöst.
    Bland det knasigaste jag läst. Men finns verkligen denna bloggare på riktigt? Jag tillåter mig att tvivla.

  18. Max

    Jag kan ”tycka” mig ”ana” ett visst ”överanvändande” av ”citationstecken”, ”här” på ”bloggen”.

  19. Din mamma

    Jag vill också veta hur det går för Louise? Lyckades hon hålla sig borta från (den oekologiska) julskinkan, knäcken och starkvinsglöggen? Har hon rapporterat tillbaka om sin viktutveckling?

    VI MÅSTE FÅ VETA MERA!

    Och hur går det med din sambo och hennes ”apelsinhud”? Har du lyckats peppa henne till att snaska morotsstavar istället för geléråttor till ”fredagsmyset”?

  20. Block

    Yabba-dabba-doo!!!!! Är det inte sånt man säger om man sett för många filmer av …tjeckoslovakisk barnanimation eller dansk dockfilm?

  21. Peter Brown

    Kan inte sluta misstänka om allt detta är ett skämt, menmen

  22. Elvira

    Det är ju viktigt att vi sparar ”el” nu när det är så kallt, såå jag undrar…..Går det mer ström om man höjer volymen på radion?
    Om i så fall så borde vi faktiskt lyssna på väldigt låg volym!

  23. Lisa

    Hittade din blogg via en länk via facebook, nån hade skrivit att dom hade sett en skämtblogg som var rätt värdelös och jag var tvungen att kolla.

    Jag tyckte synd om din son som behöver uppleva en uppväxt med dig och dina fördomar. Och det värsta är att han förhoppningsvis kommer att bli som dej för att hans pappa han lärt honom att människor är olika mycket värda beroende på hur man ser ut och hur man mår.

    Gör honom en tjänst och ring socialtjänsten i din kommun och be om en akutplacering medan du bankar dej själv riktigt jävla hårt i huvudet med det hårdaste du har hemma, exempelvis en stekpanna.
    Lycka till i livet.

    • Hej Lisa!

      Detta är inte alls nån ”skämtblogg”!! Som jag sagt förut: jag finns – och det står jag för. Om du har svårt att acceptera att jag älskar min son & min familj så får det stå för dig….

      *kram*

      /Mattias

  24. Äntligen ett inlägg! Blir så bekymrad när du inte skrivit nåt på flera dar och tror att du ledsnat. Gott nytt år och lycka till med den nya familjemedlemmen!

  25. Träffsäkert

    Haha fyfan, mina föräldrar var så här mot mig och min bror på riktigt (uppvuxna på söder:D) Fick inte kolla på turtles eller ha ninjasköldpaddor som leksaker. Fick inte spela tekken 3. Hade ingen video hemma förens vi var 8. Bara 1, 2 och 4:an. Inget godis eller kakor, aldrig McDonalds.

    Inte fan blev vi bättre och lyckligare människor för det haha.

Kommentera

