Det här med namnet på bebisen i magen

Det kanske är dags attt summera min lilla omröstning om namnet på ”bebisen i magen”. Massor har svarat … kul!!!

Flest röster har Astor fått …. men det roligaste är nästan att så många har lämnat egna förslag. Högst upp på den listan kommer Adolf, med 10 röster. Fint namn –  jag håller med!!! Men jag associerar det personligen med Adolf Hitler …. så det går bort, tyvärr.

På andra plats kom Kevin. Blev lite överraskad över det, känns mer som ett ”förortsnamn” om ni frågar mig. Inget fel med det iofs …. men, nej, inget för oss!!!

Men på tredje plats kom ett namn som i alla fall jag kommer att ”pusha” litegrann för därhemma ….. : Isidor!!!! Jättefint tycker jag!!

Fast sen blir det ganska mycket tristare läsning …. nån har föreslagit ”Kukunge”, nån annan ”Hagamannen” och en tredje har skrivit ”Pulla” och ”Bajsar”. Sååååå barnsligt. Hallå, vi pratar om ett BARN här!!! Känner mig faktiskt lite kränkt av detta. Men när jag såg att nån har skrivit ”min farsa e bög” som förslag kunde jag bara skaka på huvudet. Tänker inte ens svara på det – vad spelar det för roll? Tycker alla är precis lika mycket värda egentligen …. spelar ingen roll vem man väljer att leva med.

Fast mest sårad blir man ju förstås av dem som inte skriver ett namn eller ens löjlar sig, utan bara …. hatar och neggar *djuuup suck*. Som den som skrev: ”barn till dryg jävel som inte fatter det själv utan ser ner på andra istället”. Eller ”Alla namn var skitfula”. Get. A. Life. Och ffa – tänk om all er energi kunde kanaliseras till ngt konstruktivt istället. Det skulle bli en nätorkan av möjligheter!!!!

Helt annan grej: träffade Louise på jobbet idag. Hon såg j***a fit ut! Jag VISSTE att det var en bra idé att ge henne ett gymkort istället för bonus innan jul – som jag föreslog för chefen. Pepp!

/Mattias

34 kommentarer

Filed under Uncategorized

34 responses to “Det här med namnet på bebisen i magen

  1. Skönt att höra med Louise. Jag blev lite orolig faktiskt. Hon verkade liksom lite ”svår”. Superpepp to you and your family!

  2. Imixlo

    Precis upptäckt denna pärla till blogg. Har inte skrattat så högt på väldigt länge. Tack för det! Det här var det roligaste jag läst nån gång tror jag!

  3. Andreas

    Isidor blir ett toppennamn! Men frågan är vad dina Bajen-vänner kommer att tycka om det?

  4. mirakelpojken

    Jag förutsäger ett otrohetsdrama.

    • Elvira

      Neeej,nej,nej….”skräck” det hoppas jag verkligen inte,då smutsas allt detta roliga och det blir bara ännu en ”bajsig” dokusåpa.

      Ta genast tillbaka din ”förutsägelse”….”menar”.

  5. Vad jag undrar är om det blir kyrkdop eller namngivning hemma i vardagsrummet, med svärfar på gitarr, syrran på tvärflöjt och valfri långsam Kentlåt i nothäftet?

    • Maja

      Om Nilséns är ”äkta” söderfolk så blir det stor baluns med kyrkbröllop i Högalidskyrkan, abonnerat fik med ekologiska kakor, och namnplacering med singelbord för ”gamla vänner”. Givetvis instrueras prästen innan gudstjänsten att hon – gärna en hon!! – inte behöver prata så mycket om Gud… men kyrkan ÄR ju en väldigt vacker lokal, och dopet ÄR ju en väldigt vacker ceremoni, och duvetvälomattduärvärdefull ÄR ju en väldigt fin psalm sång.

  6. Sebbe

    Energikramar Mattias!

    Synd att namnet Adolf gick bort. Min lille Adde och jag kan inte på något sätt associera hans vackra namn med A. Hitler. Men nu när du tar upp det på det sättet så tror jag att jag och Adde måste gråta lite tillsammans för att komma över ev framtida trauman. Jag och min sambo Alfredo tänkte inte på den kopplingen.

    Nu tillbaks till min majsiga yoghurt-odling…

    /Sebastien

  7. Joar och Vidar, skulle inte det funka?

  8. Gud vad tråkigt att folk ska vara så negativa och inte kunna ge ordentliga förslag. 😦 Tråkigt att någon var homofob också, fy!

    Kul att louise skärpt till sig! ;D

  9. men är det hela inte lite för mycket oktober 2009?

    jag rakade av mig skägget igår. Nu är det 2010!

    Enough, Get real!

  10. Pappa Mats

    Hej!
    Vad kul att ni väntar barn, nu har jag ingen aning om det är ert första men om det är så kan jag bara säga att det är bättre än vad man tror. Har själv 3 stycken – så lycka till. Jag gillar namnet Sakarias. Må gott & lycka till!

    Mvh Mats

  11. Hansel

    Måste bara säga att denna blogg är lätt bäst o roligast att läsa! Börjar arbetsdagen med att läsa den bästa svenska bloggen ”söderfamiljen”. Alla som är coola/nutidsmedvetna säger eller skriver numera ett ”pepp” efter sina texter eller kommentarer.. Det är 2010!

  12. Författaren skriver…

    ”Hallå, vi pratar om ett BARN här”

    …ganska tydligt att det finns en bristande förståelse i sammanhanget att ungens namn även ska passa när det lilla livet inte längre är en knodd.

  13. Elvira

    Skrattar så tårarna rinner, Älskar dej,älskar dej,älskar dej…eller emp:an!
    Big Love Mattias!!!

  14. Lärna

    Hej! Men de som föreslog ”Bajsar” kanske bara tyckte att det skulle passa bra med tanke på att ni hejar på ”Bajen”! Allt för sitt favoritlag, lixom!!!

  15. Carina

    Hej!
    Jag tycker att Vilgot skulle passa fint ihop med Vidar!
    Mvh Carina

  16. Anders Gustavsson

    Tindra är ett av de senare årens shooting star bland svenska flicknamn. Sedan 2003 har namnet legat stadigt mellan 400 och 500 nya bärare per år. Vilja, ett annat namn i samma kategori, bärs av 331 personer. Åsiktsmaskinen ber att få presentera ett par alternativ till nästa kull barn från Vasastaden/Sofo/Bromma/Hammarby Sjöförort, för att undvika fem Alva per ettagluttarklass framöver och i spåren av klimathot, lågkonjunktur och pandemier: Ångra. Hindra. Klandra. Älta.
    Pojnamn: Krach. Bom. Bang.

    • Maja

      Jättepepp för namnen! Jag har också en bubblare för den som vill göra sin lilla tjej ”unik” men ändå vill hänga på gulliga namn-trenden: Alva + Asta = Alvesta! *har kommit på*

  17. Johannes

    Jag som föreslog Mohammed, känns som ett namn som skulle passa familjen perfekt. Viktigt att hänga med i det nya Sverige!

    Känns väl lite rasistiskt att alla dina namn var av nordiskt ursprung, va? Sånt brukar inte gå hem på Söder…

  18. Elsa

    Men Hwilja då, om det blir en flicka? Eller Hwilda? Häftigt med ”gammalsvensk” stavning och ett originellt men inte helsjukt konstigt namn. Astor tycker jag är snyggt, Elis är fint också, en annan lite äldre söderbo, C M Bellman, hade en son som hette det.

  19. my

    AUGUST
    är ett fint och vackert namn.

  20. verkar som ni gillar namn på A, vad sägs om Ansgar…?

  21. jennie

    Första gången jag hittar hit, underbar blogg!
    Min pojke heter förövrigt Astor 🙂

  22. jag vill föreslå namnet Otis…:-)

  23. Kicki

    Instämmer helt, underbar blogg!
    Jag föreslår namnet Emil!

  24. cyan

    Fy alltså. Jag måste sticka från söder och framförallt från sverige….

Kommentera

