Några ord om ärlighet

Jag ser mig själv som en ”rak” person, som står för den jag är och mina åsikter. Jag har heller inga problem med att andra kanske inte håller med och/eller tycker andra saker än jag. Jag älskar demokrati & yttrandefrihet!!!

Därför blir man extra ledsen när man ser sånt här (http://mullberga.se/biblioteket/2010/02/07/ironi/).

Detta är alltså bara ”fake”. Finns inte på riktigt. Den här så kallade ”personen” har varit inne och kommenterat på min blogg förut, och nu har han skrivit ett helt inlägg om mig – där han hävdar att JAG är på låtsas!!!! Hur oärlig & falsk får man bli?

Det är så man häpnar ….  att han (vem han nu är) bara orkar. Som jag skrivit förr: Jag finns – och det står jag för. Och han (eller hon) som skriver den där bibloteksbloggen är helt opålitlig. Det är såna som han/hon som gör att folk har svårt att lita på Internet …. väldigt trist.

Ja, ja… egentligen har inte såna där ”haters” nån betydelse i mitt liv. För mig är nätet en arena för att göra mig hörd, kommunicera, nåt ut, sätta avtryck… Jag älskar sociala medier, det vet ni, men mitt verkliga liv är så oändligt mycket viktigare. Glad att jag har en underbar fru att ”landa” hos när tonen där ute blivit för rå. Min fru är en jordad tjej med ”noll” intresse för medieintriger och digitala fajter… *tackar gud* ljuvligt att kunna återvända till henne efter en hård nätfajt….

See ya!!

/Mattias

50 kommentarer

Filed under Uncategorized

50 responses to “Några ord om ärlighet

  1. Själv brukar jag tänka:
    Jag står, varför finns jag för?

    Jag brukar tänka mig nätet som ett fisknät, de fulaste fiskarna fastnar medan de små pilar rakt igenom.

    Hoppas snön smälter snart
    *Värmepepp*

  2. BlondinBjörne

    Usch ja, mycket tråkigt sådant.

    ”Intoleranspepp”

  3. Marcus Olsson

    Är det så?

    *ironipepp*

  4. Det är en förskräcklig form av cyberterrorism som tycks bli allt vanligare. Jag har själv vid flera tillfällen utsatts för sådana här förtalskampanjer där man påstått att min blogg skulle vara något slags skämt. Man kan bara hoppas att de elektroniska huliganerna hittar på något annat att fylla sina tomma, innehållslösa liv med snart.

  5. Aq

    Du borde skaffa mer bilder på din figur så verkar det mer trovärdigt.

  6. Aq

    Det finns ingen Mattias Nilsén född 16 mars 1975 i Sverige. http://www.ratsit.se/

  7. Andreas

    Hej Mattias,

    Vissa verkar ha hakat upp sig på något. Vad tror du det är som är så skrämmande i dina texter?

    MVH/ Andreas

  8. Hansel

    Mattias är en nobel kämpe i ärlighetens tecken!

    Ingen kan påstå att denna Man av kärlek skulle kunna vara fake..
    Heja söderns noblasta nätriddare.

  9. Elvira

    Förklaringen är nog att ”någons” besöksstatistik ”droppar” på bekostnad av att din ökar, Mattias.

    Avundsjuka fejk människor finns tyvärr, ”snyft”.

    ”bloggpepp”

  10. Maria

    Vad spelar det för roll om denna blogg är autentiskt eller inte?

    Om den är ”fake” så vill jag ju verkligen inte få reda på det. Då faller den ju totalt. Nu kan jag bara spekulera och le lite inom mig. Vem Mattias än är, (kanske Mattias) så är han underbar!

  11. Maria

    Förresten förs det en ganska underhållande diskussion där det spekuleras om huruvida det är Alex Schulmans språk osv… : http://www.ulrikagood.com/2009/11/nu-vill-jag-tipsa-om-en-blogg.html

  12. Karin

    Hihi, kanske det är nån dysterkvist som inte gillar surdegsbröd och cykelhjälm:)

  13. sofia

    Ironi är de fega medelklasspojkarnas sätt att göra sig lustig så att de tröga men tuffa mobbarkillarna inte ska förstå och då nita dom efter skolan (gammalt folkhemsordspråk).

    En knogmacka kanske vore på sin plats här?

    Signerat en ”hater”

  14. sandra

    Mattias, låt mig tipsa dig om en hel oironisk och härlig låt gjord i sann peppanda!

    • Hej Sandra!

      Jag har twittrat om den! As skön….

      /Mattias

      • Gullmarsplan

        Ingen ironi här inte. Härlig söderanda, man blir tårögd. Jag tyckte jag såg dig i bakgrunden med en rosa badring Mattias. Stämmer, eller hur? Vi får hoppas att de barn (och föräldar till dessa) som får plats på den nya förskolan skäms över situationen. Tänk vilken förskräcklig prioritering: förskola före ett charmigt badhus.

        Keep up the good ”work”!

    • Karolina

      Åh vad glad man blir av att se att ”själbarn” representerar i den här fantastiska videon. För visst är det väl en petrolblå Manduca jag skymtar i kören?

      *Starta ”vem var det jag såg-tråd” pepp*

  15. Hej hej

    Jag finner det fullständigt barockt att denna blogg skulle vara på allvar. Att ha mage att kalla mig hater (på svenska heter det hatare) är bara så barnsligt och visar vilken nivå du ligger på.
    Jag bor faktist på Bondegatan med min sambo och rör mig ofta i krokarna men jag har aldrig sett dig här.
    Sen tycker jag du har en skev kvinnosyn där din kvinna bara avlar dina barn och aldrig förekommer annars. Som om hon är passiv, där du är den aktiva manen som dominerar och erövrar. Förlegat och hemst. ”jämnlikhets pep?”

    • Karolina

      Skev kvinnosyn, säger han som använder uttryck som ”din kvinna”.

      *läs några poäng genusvetenskap på universitetet-pepp*

    • Dajja

      Hej Johan Andersén,

      Varför är du så arg? *kramar bort det onda* Sen måste jag förtydliga att en ”hater” [ha:jter] på söderslang betyder, ungefär, ”någon som uttrycker en motsatt stark åsikt”. Det har alltså en annan mening än det negativa, snarlika, engelska ordet.

      Sen vill jag verkligen hålla med Karolinaindividen att du nog kastar sten i glashuset. Dock tror jag inte att du behöver läsa några ”universitetspoäng” — det räcker med vanligt ”söderförnuft”.

      Bondegatan — är inte det ett ghetto för migrerade vasastansbor?

      *varm söderpepp*

  16. Anders Lotsson

    Det är ju ironiskt att det är någon från just Mullberga som har åsikter.

  17. Malin

    Mattias. Du verkar ha det jobbigt nu. Dina två senaste inlägg saknar den där ekologiska livsgnistan jag gillar så mycket. Hoppas den jordade hustrun lyckas pigga upp dig snart. Förresten såg jag ett nyöppnat café när jag stressade till jobbet idag. Just det, ekologiska surdegsbröd. Flera sorter. I Malmö. Så underbart det vore om er härliga söderanda spred sig till denna stundtals ganska så råa och blasé stad.
    /M.

  18. Ibland får jag väldigt underliga kommentarer i min blogg. Jag tror att många bloggare råkar ut för mer eller mindre sjuka personer som inte har något bättre för sig.
    Ha det bra!

  19. Mullberga var ju en fascinerande länk 🙂

  20. Om personliga påhopp på nätet – har jag själv tänkt och skrivit lite om HÄRhälsar Josef B. 😉

  21. Nymnchen

    Mattias, är det du som skrivit texten åt NCC? Trots det fåniga namnet så är den så fin och positiv och beskriver hur Härligt det är på söder
    http://ncc.se/sv/Boende/Sok-Bostad/Stockholm/Stockholm/Tobaksmonopolet/

    • Hej Nymnchen!

      Ha ha ha!!! Nej, det är inte jag som skrivit den …. har läst den och tycker verkligen den förmedlar en fin känsla. Fast jag tror iofs inte det är SÅ härligt att bo i ett ”nybyggt” hus. Det är faktiskt det där huset som kommer ligga snett mittemot vårt hus, och jag är rätt säker på att ”sista ordet inte sagt” …. ”protestpepp!!!!!!!”

      /Mattias

  22. Jag har inte följt denna debatt men vad som än har sagts eller gjorts så ligger mina pengar i mullbergaskolans klasskassa. De skulle aldrig slänga sig med förtal och ljugerier.

  23. mrmhalland01

    Dags att låta Vidarpojken bli vegitarian ?

    Kanske inte så nyttigt med limmat kött ?

    https://mrmhalland01.wordpress.com/

    • Dajja

      Hej mrmhalland01,

      Jag vet inte, men det finns ingen annan slutsats att dra än att Vidarindividen (sexualisera inte barnet är du snäll *genuspepp*) är ”politisk vegeterian” — han skulle bara äta älg och renkött. Givetvis bara från ansvarsfulla jägare respektive norrlandseskimåer. Emellanåt kan Vidarindividen även inmundiga ko-kött från Indien (eftersom de strövar fritt där).

      Således behöver ingen av oss oroa oss att Mattias skulle släpa hem limat kött.

      *saltåkvarn-kramar och pepp*

      • BlondinBjörne

        Snälla Dajja, det heter inte eskimå utan inuit. Eskimå är ett rasistiskt och nedsättande uttryck.

        ”PK-pepp”

  24. kajakrille

    Sociala medier, det är kul, jag håller med. Men om jag älskar dem? Vet inte. Jag älskar min kajak! 🙂

  25. Pingback: biblioteket — Låtsas söder

  26. Nu tycker jag vi lägger ner allt tjafs, ironi eller inte. Jag har fått så mycket negativa sura kommentarer för mitt ”utspel”. Jag tog illa vid mig och läste Södergan hela helgen. Men nu tycker jag bara folk kan läsa och tolka själv, allvar eller inte, jag vill ju bara ha en eko-reko, genus medveten planet att leva på. Det hoppas jag alla andra också vill.

  27. Vad har ni för åsikt i den här frågan då?

    http://fms-gotland.blogspot.com/

    Lennart Bladh
    Svenska Institutet FMS

  28. Kanske dax att göra något åt den har frågan?

    http://fms-gotland.blogspot.com/

    Lennart Bladh
    Svenska Institutet FMS

  29. Vera

    Hej Calle, jag älskar den här bloggen – detta har du lyckats bra med

  30. Lasse2

    Ja, jag håller helt med dig. Vissa människor förstår inte att våra barn är det mest värdefulla vi äger. Mycket värdefullare än en BMW faktiskt. Sedan blir jag så LEDSEN när jag ser kvinnor som inte VILL FÖRSTÅ att vi män gör minst halva jobbet under graviditet och förlossning. Ibland tror jag att världen skulle bli mycket mer jämställd, genusneutral och rättvis om den bara befolkades av män. En del av oss kunde ju då bejaka sina kvinnliga sidor – en del sina manliga. Så blev det ändå spännande. Vad tycker du??

  31. Annika

    Så sjukt trist att läsa att det finns folk där ute som misstror dig Mattias. De verkar inte fatta att det finns människor som vill sprida ”bra vibrationer”.

    De har kanske aldrig smakat ett riktigt gott surdegsbröd eller känt det härliga i att cykla till jobbet… Istället sitter de där framför Let’s Dance och äter sina skogaholmsmackor med hushållsost och sitt dåliga eko-samvete.

    Om jag känner mig påhoppad eller nere, brukar jag tänka på vårt fadderbarn Olujimi. Jag och min sambo har varit ett stöd för honom nu i mer än ett år. Läste att Olujimi betyder ”Guds gåva” och det har han faktiskt varit för oss. I julas skickade vi bilder på vår egen son Melvin när han öppnade sina julklappar och jag tror faktiskt Olujimi känner värmen och energin i vårt hem och det gör honom starkare!

    Stå på dig Mattias, du gör skillnad!!!

Kommentera

