Spotify pepp!!

Ni som följer mig på Twitter och Facebook har nog märkt att jag är lite ”nere” för tillfället…. Många undrar vad det är, och det ska jag berätta nå’n gång. Men inte nu, jag orkar inte. Det känns för jobbigt. Jag måste bara kämpa mig igenom vardagen och försöka tro på att det ordnar sig ….

*sväljer hårt*

Jag har gjort en öppen Spotify lista med ”glada” låtar…. ni får gärna fylla på med sånt ni tror passar mig. Jag gillar skön, lite majsig indiemusik. Typ Håkan, Säkert och Manu Chao. Sån musik som får det att bubbla i kroppen!!!

Här är listan: Glädjepepp!!

/Mattias

39 kommentarer

Filed under Uncategorized

39 responses to “Spotify pepp!!

  1. Jonas Malmborg

    Trist att du är nere. Känner med dig, gubben. Verkligen. Här kommer lite kompispepp från mig. En låt som i alla fall brukar få mig att tänka ljusare tankar när tillvaron känns så där mörk och framtiden mulen. http://www.youtube.com/watch?v=sfuugC2Yh3A

  2. karin

    ja du är en peppig person du Mattias

  3. BlondinBjörne

    ”Peppelipepp” på dig Mattias!

  4. Mosssi

    Grymt! Musikpepp!

  5. OMG, jag vill inte ens veta vad den listan fylls med, haha…

    Hoppas allt ordnar sig!

  6. Anne-Lie

    Oberoende riktigheten så förgyller du min dag, pepp på dig! Spellistan är grym, både Dreaming of you och Köppäbävisan:-) Pepp igen!

  7. Lady

    Enda felet med det här huset är att det inte ligger på Söder. *Madnesspepp*

  8. Manu Chao. Vilket jävla tretaktsrövhål den mannen är.

  9. Jag vet inte hur man gör med spotify, men du borde lägga till Agolo med Angelique Kidjo. Där har du en riktig humörhöjare!!
    *värsta krampeppen*
    Du är bäst, och du ger så mycket till oss härute – kom ihåg det när det känns som mörkast!

  10. Kanske Mika med låten lolipop?

  11. Kära Mattias!
    Hur gärna vill jag inte lyfta din deppighet till ett högre plan, låta den liksom göra nytta. Det tänker man sig inte så där omedelbart, men en som tänkte på det sättet var Bach, alltså Johann Sebastian, inte hans barn eller hustru.
    Ta därför in några av hans innerliga texter och musik på din lista, låt den lyfta av dig din depp!

    • Susanne

      ”Ach, wie vergnügt…” Där har vi förtappade ytliga nutidsmänniskor verkligen något att hämta. Lyssna, meditera och se saken i ett större perspektiv. Hoppas att du får må bättre snart och orkar blogga igen. Det är så roligt att läsa din blogg, Mattias, man blir nästan som beroende. Stor kram från stadsdelen närmast norröver.

    • Lavendela

      karl-gunnar: Tack, den är så underbar! Någon gång har jag anat ett stråk av ironi i denna bloggs kommentarer men jag hoppas du hör att mitt tack är helt uppriktigt! *Bachpeppkram*

  12. Söders Höjder

    Mattias!

    Det är så många trådar som hänger lösa i ditt liv. I alla fall våran information om dem!

    Hur går det med graviditeten för det första? Har ni fått missfall? Är det därför du är nere?
    Hur går det med val av skola åt Vidarpojken?
    Hur går det med din tjocka arbetskamrats *hälsopepp*?
    Har du bokat Högalidskyrkan för ett ickereligiöst namnkallas?
    Har du bakat något mer surdegsbröd på länge och hur gick det? Har du fått någon respons på brödet du gav till prästen som felparkerat i barnvagnsförrådet?

    Så många frågor! Så få svar…
    Jag längtar efter att få veta!

    MVH
    En söderkis

  13. Nu råkade jag bara trilla in här… men du väckte min nyfikenhet och jag tjuvläste en massa. Visst är det underligt att folk kan kasta skit åt en p nätet, om saker de inte ens förstår… Folk måste sitta inne med en jävla massa aggressioner som de inte får utlopp för. Konstigt det där…

    Hoppas att tiden läker dina sår…

  14. skipper

    Namnpepp! Överhörde idag på Skåne ett par med ursnygg barnvagn – kanske du känner dem? hur som helst var de typ 30 och helt klart ‘typiska’ söderbor – som funderade på att döpa sonen till Kaiser (”en variant på Cæsar”), men de hade lite dubier eftersom ett sådant namn kan ”sätta viss press” på honom. Om de inte tar namnet kanske det kan vara något för er?? Bara ett tips alltså, om det inte redan är för sent, vill säga. Det funkar ju både på tjej som kille dessutom. ”Kaiserpojken” – klockrent. ”Kaiserflickan”- likaså.

    • Lavendela

      Vilket namn! Både vackert och nyskapande (som namn alltså), inspirerande och definitivt ingen risk att det blir åtta Kaiser i klassen! Hade Flattr redan funnit skulle jag bjuda dig på kaffe!

  15. Måne

    Åh, Mattias – när livet känns deppigt – tänk på din fina familj som finns där och stöttar – rain or shine! Du läser väl också alla våra kommentarer här så att du vet att majoriteten av oss bloggläsare verkligen känner med dig – skickar massa ljus och styrka – håll ut, det blir bättre!
    *vårpepp*

  16. Majornabo

    Halloj, ”söderkisen”! Skriver från Majorna, Göteborgs svar på Söder! Så det är klart man blir glad när man ser Håkan på din lista!

    Men här gillar vi DiLeva också, faktiskt förvånad att han inte är med på din lista! *mirakletpepp*!

  17. Anna

    Nu måste du ta bladet ur munnen! Spit it out! Vad är det som tynger din själ?

    *inläggspepp*

  18. Kan tänka mig att det inte finns så mycket country på den där listan?! Glad country låter kanske som en motsägelse men det finns Mattias. Arlo vet hur man gör -på sitt eget lilla vis.

    ”I dont want a pickle, I just want to ride my mooooooooooooo
    torcycle”

    När jag lyssnar på den här spritter det allt i stortårna!

  19. Susanne

    Hoppas att du får må bättre snart och orkar blogga igen. Det är så roligt att läsa din blogg, Mattias, man blir nästan som beroende. Stor kram från stadsdelen närmast norröver.

  20. Kopp T

    Indie? Var det Göttelaborg du kom ifrån och inte Strängnäs?
    På sköna söder lyssnar vi på reggae och världsmusik!

  21. Antar att ditt lilla bloggexperiment är över för här har det blivit dött. Synd för jag gillade det skarpt. Trots att jag bor norröver. *saknasuck*

  22. sune

    Määh, vart har du tagit vägen? Inte ger du väl upp? Kom igen! Uppgivenhet är inte bra, inte bra.

  23. Karl

    MattePatte. Om du uppdaterar så här vansinnigt sällan så kommer du tappa läsare. Lägg av helt eller öka takten.

  24. cecilia

    Mähh!!!
    Kom igen nu då, berätta!!!!
    tröttmösse-bloggare-pepp!!!

  25. Lina

    Sorry, en playlist innehållande Toto… går inte hem.

  26. Ninni

    Nej, nu Mattias är det dags att ”ta sig i kragen” och skriva fler inlägg. Bloggpepp!!

  27. Anna

    Aha. Ni har separerat och du tvingas lämna söder? Var det frugans lägenhet. *emigrationskram*

  28. Loa

    Väntar med spänning på det sista blogginlägget! Det tar ju tid så det måste vara långt, du har ju mycket att berätta..

  29. Sannisen

    Saknar dig. Hoppas du snart är tillbaka på banan.

  30. Karl

    Sista inlägget. Det var inte en vidare långlivad blogg. Tolkar det som att ”du” faktiskt INTE finns och har tröttnat på ”skämtet”.

  31. BlondinBjörne

    Slutbloggat nu eller?

  32. Karl

    Matte. Du ÄR ett skämt.

  33. Vilda

    När kommer inlägget då? Du kan väl avslöja ALLT då? Kom igen nu!!!

  34. Emelie

    Hej!
    Tyckte jättemycket om Spotify-spellistan men upptäckte att den är borttagen nu.. 😦 Snälla lägg tillbaka den!

Kommentera

