Yoga + getingår = arg klimatpepp!!!

Alltså jag är så j***a förbannad.

Varje morgon brukar jag göra ett yogapass. Naken, i skogsbrynet. Ibland strilar regnet ner för min nakna kropp. Ibland steker solen mina skuldror. Jag känner mig ”ett med naturen” när jag gör det. Två gånger har en räv kommit fram och sagt hej. Det är helt underbart!!

Men imorse alltså ……. precis mitt i solhälsningen, när man börjar känna hur kroppen liksom ”vaknar” och alla muskler sträcker ut sig i hundställningen, så kom en geting och stack mig. Sh*t pommfritt vad ont det gjorde!!!!

Först bara skrek jag, sen skyndade jag mig in i stugan och hällde sån där lösning på en bomullstuss och baddade, baddade, baddade. Jag skriver det här med en hand – den andra bara baddar. Och … hehe … det är inte knät jag baddar om man säger ….. ”familjejuvelerna” typ.

*rodnar*

Först gjorde det ju bara ont – men sen blev jag förbannad… Om bara lite fler människor kunde fatta att det är VIKTIGT att återvinna sina metallembalage och sitt glas, skulle vi inte inte sitta här med en temperatur som bara stiger och stiger. Det är ju därför det är så mycket getingar…. dem gillar värme.

För varje gång jag baddar, blir jag mer och mer pepp på klimatsmartness och återvinning.   Är det nåt jag har lärt mig av det här året så är det att förvandla mina besvikelser till energi!!!!

Jag skypade min son Vidar med en gång och berättade vad jag tänkte: han fick se att för varje gång jag baddade det onda så växte min övertygelse om att vi kan vända den negativa klimatutvecklingen!!!!  Han undrade när jag skulle komma och bo med honom och mamma och lillebror igen, och jag kunde ju bara vara ärlig: Att det inte kan bli så, eftersom mamma har svikit pappa så att pappa har fått en väldigt stort sår i hjärtat – som gör nästan lika ont som det sår som pappa baddar as we speak.

Men mer detaljer än så ville jag inte ge honom. Dels för att det är väldigt viktigt att de vuxna tar vuxenansvar och inte lägger över känslor på barnen som de är för små att bära. Dels för att det ju var lite ”off topic”… Nu var det ju pappas getingstick vi skulle prata om !! Snurris-Vidar! *ler*

Jaja … jag baddar vidare – för en hållbar miljö!!

/Mattias

26 kommentarer

Filed under Uncategorized

26 responses to “Yoga + getingår = arg klimatpepp!!!

  1. DrLaser

    Tackar för den. Skrattade mig fördärvad.

  2. Kul att du är tillbaka med ditt viktiga klimatpepp! Jag blev också stungen av en geting för någon vecka sedan och håller med dig. Det var ett svidande bevis för att klimatpeppet behövs

  3. Matte Matik

    Så bustokiga de kan vara, de små liven. Underbart att se att du använder tekniken för att göra gott här i världen – som att vara en mer närvarande pappa!! Härligt att du är tillbaka och mår förhållandevis bra.

  4. Gud så du förgyller upp min vardag roliga människa!!!!
    Synd bara att du blev stucken av en geting. Jag avskyr getingar!!!!

  5. Jag tycker inte att det är mer getingar nu än för 20 år sedan, men jag har väl haft tur!
    Miljötänk kan i alla fall aldrig vara fel!

  6. Tur att det inte var en huggorm som bet dig i alla fall. Vi var till veterinären igår och där låg en stackars vovve som hade en jättesvullen nos som fått ett huggormsbett. Tänk hur familjejuvelerna skulle sett ut då… 🙂

  7. Invader ACE

    Ett husmorstips är att ta en (gul/röd) lök, dela den och lägga snittytan mot sticket. Håll den mot ett tag och gnid lite då och då. Ser till att det inte blir någon svullnad. Funkar dunderbra.

  8. thewoodfairy

    Alltså en liten extra pepp mot det onda!

    Det är inte negativt att det är så många getingar och sånt, och det har inte med klimatet att göra.
    Däremot ska vi vara aktsamma om alla humlor och bin och getingar, de är ovärderliga i ett framtida gott klimat.
    Så tänk istället naturpepp över ditt stick!

  9. nisse puck

    Men vidarpojken då, han är ju din biologiska son inte din ex’s? Lämnar du bara honom, han är väl andå ditt ansvar inte hennes?

    Du kan ju inte sätta dina behov före hans

    • Dajja

      Kära Nisse,

      Jag bor själv på söder och är säker på att Mattias uppskattar att jag svarar i hans ställe (Han och jag är nästan ‘tvillingsjälar’ kan man säga!)

      Mattias är i en ‘känslig period’ just nu. Eftersom Vidarindividen är så pass moget tack vare sin miljömedvetne och andligt närvarande pappa, så förstår Vidarindividen att hans intresse om sin far måste stå lite åt sidan just nu. V förstår även att han har en lösaktig och osolidarisk mamma som borde få något kortare fängelsestraff, eller värre, tvingas bli psykologidoktorand.

      När tiden är mogen kommer Mattias hjärta ha läkt tillräckligt så att han kan krama sin lilla V tills allt det ‘onda’ har trillat ned för kinderna.

  10. Jag är så glad att du är tillbaka!

  11. Wilhelm

    När din fiktiva karaktär skriver ”dem” i stället för ”de”, ”de (getingarna) gillar värme” eller ”dom gillar värme”, som ju också gått bra, så ryser jag i hela kroppen som när någon drar med gaffeln på porslinstallriken. Igenkänningshumor!

  12. Christian

    Förlåt, men jag har skrattat så jag tjuter… Hoppas att du återhämtar dig från detta stick.

  13. Sara

    Mattias!! Snälla kom tillbaaaaaaka!!! 🙂

  14. BlondinBjörne

    Är bloggen död nu igen?

  15. Pinot Noir

    Kom igen. Vi saknar dig. Är så trött på alla cyniska människor, behöver lite höst-tröst…

  16. Fru Alzheimer

    Visst är det hemskt med människor som inte återvinner! Mattias, sprid detta effektiva klimattips från tidningen Alternativet 1977 till alla härliga södermammor som du träffar:
    Istället för miljöfarliga tamponger ska vi kvinnor köpa några fina ekologiska natursvampar och klippa i små bitar. Bind sedan ett bomullssnöre i varje bit. Vips! så har du fått återanvändbara tamponger som du inte behöver slänga när de är använda. Skölj bara ur dom under kranen (i kallvatten) och använd igen. Den illaluktande underlivsinfektionerna som kommer efter några dagar är bara ett tecken på att du levt utom samklang med naturen för länge, och kommer (med lite tur) att läka ut av kroppens inneboende själs-kraft! Mens-pepp! 😀

  17. La Familia

    Vi ska ta dig.

  18. La Familia

    Men getingar är ändå ett underskattat hot. Har du ont fortfarande?

  19. Felix

    Det här är mellan 1984-2010, i mitt 26 åriga liv den största trams jag någonsin läst. Det är tragiskt att jag och mina polare som är födda och uppvuxna på Södermalm knappt känner oss välkomna längre.Det har verkligen blivit en politiskt korrekt djungel där självgodheten bland ”de klimatsmarta” inte når några gränser. Jag har inget problem med människor som flyttar till söder, men att folk som dig, är så noga med att sätta sin prägel på mina hemkvarter och tala om för andra hur folk på söder lever är inte lite inkräktande.

    Det är många som skrattar åt den nya ”södermänniskan”, men det slutade jag göra för länge sedan.

    Tack för att du bidrar till att förstöra mina hemkvarter!

  20. Genialt! Jag har mycket att lära och hämta härifrån.

    http://www.kungforpresident.se är långt efter

  21. BlondinBjörne

    Nå, skriv nu Matte!

  22. Bloggen verkar ju onekligen vara ner!

  23. Detta är en härlig blogg, varför har ni slutat skriva?

Kommentera

