Det är det här som är livet!

Jag fyller år idag. Egentligen bryr jag mig inte om det så mycket, men har fått så många underbart härliga ”Grattis mannen!” på Fejjan att jag kände att jag bara måste säga tack. Och så passar jag på att titta in lite på bloggen efter alla dessa år!

Jag tänker inte trötta ut er med att berätta om allt som har hänt – men det är MYCKET.

Men en sak som är viktig – och som jag gärna vill dela med mig av – det är hur viktigt det är med demokrati och yttrandefrihet. Jag tycker det är förfärligt när demokratin och yttrandefriheten blir sämre. Det känns som att man inte får säga vissa saker längre, bara för att man är en ”vit man”.

Vi är ju alla människor, eller hur? Människor med fel och brister. Men de flesta av oss gör sitt bästa.

Har ni tänkt på det här med tiggarna förresten? Stackars dem. De sitter och fryser utanför ICA och tycker såååå synd om dem. Det är lätt att ge dem pengar – men är det verkligen det de vill ha?

Jag tror inte det. Jag tror de vill ha samma sak som alla människor – värme och ömhet. Så istället för en tiokrona brukar jag be dem ställa sig upp och ge dem en låååång kram. En sådan där som inte slutar förrän jag väljer att den ska sluta. Och så knappar jag in meningen ”Du är värdefull” på Google translate och spelar upp den på rumänska med min iPhone 6 (jag ÄLSKAR den!).

Underbart att se deras glada ansikten när de känner min värme och hör mitt budskap.

Tjingeling!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Det är det här som är livet!

  1. Nicko

    Grattis Mannen!
    Håller med dig om att det är knivigt att vara vit straight man i dagens samhälle. Otalet situationer där man egentligen skulle agera på annat sätt men på grund av att bli anklagad för att känna sig ”kränkt” så fogar man sig. Men man ska nog inte klaga så länge man kan ta en skiva Levain, sätta sig på sin fixed gear till webbyrån måndag till fredag.
    Älskar din take på tiggeriet. Jag kör en ”ctrl v ctrl c” på den med start imorgon bitti på Hornsgatan.
    Snälla Mattias, börja blogga igen. Ingen bloggar som du!

Kommentera

